VRIJDAG in de Buurt 2020

Cultuur kent geen beperkingen, dat hebben we in 2020 maar al te goed ervaren! Lees hier het jaarverslag van VRIJDAG in de Buurt

VRIJDAG in de Buurt gaat altijd uit van kansen en mogelijkheden en dat hebben we ook in 2020 gedaan, ondanks alle beperkende maatregelen. We kijken met trots terug op een jaar waarin we er alles aan gedaan hebben om mooie initiatieven tot stand te brengen en aan elkaar te verbinden.

In 2019 gingen we van start in Selwerd, Lewenborg, Korrewegwijk/ De Hoogte en Oosterparkwijk. In 2020 kwamen daar Beijum, De Wijert en Ten Boer bij. Iedere wijk heeft een eigen cultuurcoach die als een spin in het web mensen en organisaties aan elkaar verbindt en met hen meekijkt naar hun behoeftes en plannen. Zij hebben geregeld contact met de gebiedsteams en kunnen zo gemakkelijk schakelen tussen vraag en aanbod. Hun ervaring op het gebied van cultuur blijkt een rijke aanvulling te zijn in de wijken!

Dit jaar bestond ons team uit:

• Lucas Winkel - Cultuurcoach Selwerd en Lewenborg
  • Mirjam Rinkel - Cultuurcoach Oosterparkwijk
  • Magda Rozenveld - Cultuurcoach Korrewegwijk/ De Hoogte
  • Kitty Boon - Cultuurcoach Beijum en De Wijert
  • Dinanda Luttikhedde - Cultuurcoach Ten Boer
  • Ahmad Abdulwahab - Cultuurcoach voor nieuwkomers
  • Mariska Pronk - Communicatie en projectondersteuning
  • Hannelore Duynstee - Projectleider

De cultuurcoaches hebben per wijk één dag per week tot hun beschikking om ervoor te zorgen dat steeds meer mensen de weg naar cultuur in hun wijk weten te vinden. En vooral: om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen meedoen aan cultuur. In sommige wijken beschikken zij over activiteitenbudgetten, in andere wijken kijken ze mee naar financiële mogelijkheden waar dat nodig is.

“Het is geweldig om te zien hoe we vanaf de start in 2019 uitgegroeid zijn tot een omvangrijk project. In het afgelopen jaar werd heel duidelijkdat onze verbindende kracht voorziet in een behoefte. Mensen weten ons te vinden waardoor we echt iets kunnen betekenen voor de wijk en haar bewoners. Ik kan mij geen sterker team voorstellen dan het team van VRIJDAG in de Buurt; vindingrijk, creatief, toegankelijk en voortdurend in beweging. De cultuurcoaches vullen elkaar enorm goed aan en dat zorgt ervoor dat we dit jaar prachtige initiatieven hebben opgezet, zoals het cultuurprogramma tijdens de Onvergetelijke Zomer en de actie Lieve Groet met Vleugels. De intensieve samenwerking met de gemeente is daarbij van grote waarde.”
- Hannelore Duynstee - Projectleider VRIJDAG in de Buurt

Om een helder beeld te geven van wat we zoal gedaan hebben in 2020 laten we graag de cultuurcoaches aan het woord. In het jaarverslag vertellen ze wat ze in 2020 tot stand hebben gebracht in hun wijk.

Ben je benieuwd naar wat de cultuurcoach voor jou in jouw wijk kan betekenen? Neem gerust contact op!

Doe je mee?

Heb je een vraag?